Voorzitter, Henk Stoop

Even voorstellen
Ik ben Henk Stoop sinds 2012 in de Zaanstroom komen wonen, daarvoor 11 jaar in de Zaanbocht gewoond. Ik heb mijn werkzaam leven als commercieel technisch adviseur in de verfindustrie doorgebracht. Ik ben adviseur bij woningcorporaties o.a. Parteon, makelaars/ontroerend goed en in het bedrijfsleven geweest. Mede daardoor heb ik veel ervaring opgedaan met het adviseren van onderhoud en nieuwbouw. Dit komt goed van pas als voorzitter van de bewonersvereniging. Ik ben eerst als bestuurslid toegetreden en later als gekozen voorzitter. Tevens ben ik lid van het huurdersplatform van Parteon.

Secretaris, Adam Andrea

Even voorstellen
Adam Andrea wormerveer 1943. Geboren op het Noordeinde in 1943 aan de kant van de Zaan zo’n 200 meter van de Zaanstroom. Opgegroeid in Wormerveer, 10 jaar Grote Vaart en Offshore, daarna werk aan de wal en in Wormer gaan wonen. In 2004 teruggekeerd naar Wormerveer in het seniorencomplex Zaanstroom. Vanaf 2009 actief in het bestuur  van de vereniging, de laatste jaren als secretaris.

Penningmeester, Kees van Vliet

Even voorstellen
Kees van Vliet Heb je jezelf wel eens afgevraagd waar Lorem Ipsum eigenlijk vandaan komt en wat het betekent? Het is een tekst die rond de 16e eeuw voor het eerst gebruikt werd. Rond dezelfde tijd kwam de boekdrukkunst in opgang. Lorem Ipsum werd gebruikt om proefdrukken te kunnen maken met meerdere lettertypes en letterafstanden. Tot de dag van vandaag is het nog steeds een middel dat het vormgeven van teksten, boeken, tijdschriften en websites een stuk gemakkelijker maakt. Zo hoef je niet zelf je voorbeeld teksten te bedenken en heb je altijd een standaard tekst die je duidelijk kunt vergelijken in verschillende ontwerpen.

Bestuurslid, Marianne van Leeuwen

Bestuurslid, Frida Scheffer

Even voorstellen
Ik ben Marianne van Leeuwen en maak deel uit van het bestuur van de bewonersvereniging. De bezigheden die ik uitvoer bij de vereniging zijn o.a. dat ik bij nieuwe bewoners op bezoek ga om te vragen of hij/zij lid willen worden van onze gezellige vereniging. Willen zij dat, dan krijgen ze een boek over “Zaanstroom”. Ik vraag naar hun geboortedatum en als het een echtpaar is om hun trouwdatum. Bij 50, 55, 60 enz. ontvangen zij van de bewonersvereniging een bloemetje. Bij verjaardagen vanaf 80, 90 en 100 jaar krijgen zij ook een bloemetje. Bij de paasbrunch of kerstdiner help ik Frieda en sta dan ook achter de bar. Als er bingo is sta ik ook met Frieda achter de bar. Voor de rest hand- en spandiensten voor zover nodig.

Even voorstellen
Ik ben Frida Scheffer, Ik woon sinds 2002 op de Zaanstroom. Ik ben behulpzaam in de kantine en met de Bingo. Ook hou ik de vakken in de binnentuin bij en wat voorkomende werkzaamheden. Daarnaast help ik mee met een aantal evenementen zoals de modeshow, Paas en Kerstbuffet en uitjes met de bus en/of boot. Ik woon heel fijn op de Zaanstroom.